آموزش بلز کودک

آموزش بلز کودک

آموزش بلز کودک، ساز بلز ( Xylophone ) نوعی ساز موسیقی به شکل سنتور می باشد که برای کودکان طراحی شده است و این ساز در حقیقت از نوع ساز کلیدی می باشد که کودکان به وسیله این ساز می توانند با مباحث اولیه موسیقی آشنا شوند و  آموزش ریتم و ملودی به کودکان به آسانی امکان پذیر می گردد . کودکان ساز بلز را که به صورت یک صفحه بزرگ و صاف همراه با کلیدهای رنگا رنگ و نرم می نوازند با ضربه زدن به کلیدها و تولید صدا ها ، موسیقی را تجربه کنند . این کار بسیار ساده آغاز یادگیری موسیقی برای کودک شما در آینده خواهد بود

آموزش بلز کودک

علاوه بر این آموزش بلز کودک به شکل شگفت انگیزی به کودکان ایری می کند تا مهارت‌ های شنیداری خود را تقویت نمایند و به مرور زمان قوه تخیل آن ها ، رشد چشمگیری خواهد داشت . آموزش بلز به کودکان در سنین پاایین تر از ده سال مورد استقبال خیلی از والدین قرار گرفته است . خیلی از مربیان ساز بلز را به‌ عنوان اولین ساز به منظور آموزش تئوری موسیقی کودک مد نظر دارند . ظاهر زیبا و جذاب این ساز موجب می‌ شود تا آموزش بلز به کودکان راحت تر شود به این دلیل که کودکان راحت‌ تر با این ساز ارتباط می‌گیرند.

اموزش ساز بلز در 5 مرحله

بهترین روش برای آموزش ساده نواختن ساز بلز ، تجربه و بازی آزاد با ساز می باشد . به منظور این است که کودک شما به آسانی این کار را بتواند به انجام برساند چند مرحله ساده را به منظور آغاز نواختن ساز بلز در ادامه توضیح خواهیم داد :

آشنایی با کلید ها

کلیدهای ساز بلز اغلب با رنگ‌ های گوناگون مشخص می‌ گردند . در اول به کودکان نشان دهید که هر کلید چه رنگی دارد و با ضربه زدن به کلید ها چه صدایی تولید می گردد .

ضربه زدن به کلید ها | آموزش بلز کودک

با استفاده از دسته‌ هایشان ، کودکان را تشویق نمایید تا به صورت تصادفی به کلید ها ضربه بزنند و به صداهای تولید شده گوش دهند . این مراحل به کودکان کمک می‌ کنند تا با رابطه میان حرکت دست و تولید صدا آشنا شوند .

آموزش بلز

بلز یا گلوکن اشپیلز یک کلمه ی آلمانی به معنای زنگوله می باشد . ساز بلز به انگلیسی زیلوفون (Xylophone) یک ساز موسیقی می باشد . که از خانواده سازهای کوبه ای یا همان پرکاشن محسوب می شود .

تولید ریتم ساده

کم کم با استفاده از الگو های ساده یک سری ریتمیک ایجاد نمایید . برای مثال می‌ توانید برای آموزش بلز کودک بخواهید که یک الگوی ضربه به سه کلید گوناگون را تکرار نماید ، برای مثال ضربه به کلید آبی ، سپس کلید زرد ، و سپس کلید سبز . این فعالیت به کودک کمک می‌ نماید تا ریتم و هماهنگی را به طور کامل درک نمایید

ایجاد ملودی‌ های ساده | آموزش بلز کودک

به وسیله اضافه کردن کلید ها به الگو های ریتمیک ایجاد شده ، حالا نوبت ایجاد ملودی‌ های ساده می باشد . به آن ها بگویید که با ترکیب کلیدها و ترتیب ضربات ، می‌ توانند ملودی‌ های گوناگونی بسازند و بازی کنند . در تلاش باشید یکبار اینکار را خودتان انجام دهید تا الگو برداری نمایند و با نگاه کردن به دستان شما اینکار را تکرار کنند .

آزادی در نواختن

به کودکان اجازه دهید آزادانه با ساز بلز بازی کنند و خلاقیت خود را نمایان کنند . این مراحل به آن ها امکان می‌ دهد تا با مفاهیم موسیقی بیشتر آشنا شوند و به صورت خود جوش ملودی‌ های جدید تولید کنند .

توصیه ما این است که در طول این مرحله آموزشی ، به کودکان امکان داده شود به طور مستقل و آزاد با ساز بلز سرگرم شوند و خلاقیت خود را نشان دهند . بازی موسیقی به روش بازیگوشی و تجربه بهترین روش برای آموزش ساده نواختن ساز بلز کودک ، تجربه و بازی آزاد با ساز می باشد .

آموزش بلز کودک برای چه سنی مناسب است؟

اغلب ساز بلز برای کودکان سه تا نه سال در نظر گرفته شده است . یادگیری موسیقی بلز در رده سنی سه تا پنچ سال در مدت زمان 10 ماهه انجام می گیرد در صورتی که برای رده سنی پینچ تا نه سال این مدت زمان به کم تر از شش ماه نیز می رسد و هر چه سن کودک شما بیشتر باشد مدت زمان اموزش بلز کودک نیز کاهش می یابد اما ایده آل ترین زمان برای حضور در کلاس بلز بین چهار تا هفت سال می باشد

آموزش نت خوانی بلز کودک

به منظور آموزش نت بلز برای کودک و انواع نت بلز می‌ توان به شکل ساده و مفرحی انجام شود .برای انجام این روال در ادامه توضیحاتی خدمت شما ارائه می دهیم :

آشنایی با نت بلز

ساز بلز از سه بخش مهم تشکیل شده است : دهانه ( میانه ) ، نوک ( بالا ) و پایه ( پایین ) . نشان دادن نحوه نواختن ساز بلز و تولید صدا با دستان خودتان می تواند برای کودکتان بسیار موثر باشد

آموزش بلز در تبریز

آموزش بلز در تبریز، برای بچه های 3 تا 4 سال به بالا ساز مناسبی هست. که خیلی راحت می توانند نوازندگی رو تجربه نمایند. این آموزش شامل ده آهنگ است. ولی با روشی که یاد می گیرید

تمرین با نت‌ ها | آموزش بلز کودک

با به کار بردن یک ساز بلز ساده یا شبیه‌ ساز بلز که از نرم افزار های قابل استفاده در موبایل میتوانید استفاده کنید ، به کودکان نت‌ های ساده ی  بلز را بیاموزید . آغاز کنید با نت‌ های پایه همانند C ، D ، E و G

ساخت ریتم بلز

به کودکان نشان دهید که بلز بر پایه ی یک ریتم خاص ایجاد می‌ گردد . می‌ توانید از الگو های ساده ریتمیک بلوز همانند 12/8، 4/4 و 2/4 مورد استفاده قرار دهید . با دستکاری با دهانه ی بلز و تولید ضربات در الگوهای ریتمیک گوناگون ، به کودک خود کمک کنید تا با ریتم بلز آشنا شوند .

ایجاد ملودی بلز

به کودکان این فرصت را بدهید که ملودی‌ های ساده ی بلز را خلق نمایند . با استفاده از نت‌ های آموخته شده و ریتم‌ های بلز ، به کودکان بگویید که می‌ توانند ملودی‌ های خود را با دهانه ی بلز ایجاد نمایند و بازی کنند . این مرحله از آموزش بلز کودک به او امکان می‌ دهد تا خلاقیت خود را در ارائه ی ملودی ساز بلز و در نواختن آن نشان دهد .

افزودن دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *