آموزش پیانو به کودکان

آموزش پیانو به کودکان

دوره های آموزش پیانو به کودکان

شاید در دنیا هیچ چیزی روح‌نوازتر از صدای زیبای موسیقی، به خصوص صدای پیانو، وجود نداشته باشد. برای یک مادر و پدر، دیدن حرکت انگشتان فرزندشان روی کلیدهای پیانو و گوش دادن به قطعه‌ای که فرزندشان می‌نوازد، بسیار دلنشین است. اینکه کودک شما، از سنین پایین با ساز قدرتمندی مانند پیانو آشنا باشد و حتی بتواند در آن مهارت کسب کند، نکته‌ای است که بی‌شک در آینده و شخصیت او تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.
آموزش پیانو و به طور کلی سازها، بخش‌های مشخصی در ذهن کودکان را فعال می‌کند که در

  • آرامش روح
  • خلاقیت
  • رشد فکری
  • شخصیتی

و … کودکان اثرگزار است.

در دوره آموزش پیانو کودکان مهارتی را می‌آموزند که، باعث ایجاد هماهنگی میان انگشتان دست‌ و مغز آن‌ها می‌شود، بنابراین آمـوزش پیانو کودکان به بالاتر رفتن ضریب هوشی آن‌ها بسیار کمک خواهد کرد.
آموزش پیانو کودکان باعث افزایش هوشیاری آن‌ها نیز می‌شود. علاوه بر این‌ها، نواختن پیانو یکی از بهترین و قدرتمندترین روش‌ها برای ابراز احساسات کودکان به شمار می‌آید. بسیاری از کودکان با نواختن کلیدهای پیانو می‌توانند احساسات و افکارشان را نمایش دهند.
شرکت در کلاس آموزش پیانو کودکان برای بچه‌هایی که واقعا عاشق موسیقی هستند، بسیار آرامش‌بخش است و استرس و هیجانات منفی را از کودک دور می‌کند.
همچنین با فعالیت و شرکت در کلاس آموزش پیانو کودکان احتمال ابتلا به افسردگی در بچه‌هایی که از سنین پایین به نواختن پیانـو می‌پردازند، در آینده بسیار کاهش می‌یابد.
این دسته از کودکان در سنین بالاتر به بزرگ‌سالان شادتری تبدیل می‌شوند.

آموزش پیانو کودکان به زبان ساده

بدیهی است که آموزش پیانو کودکان تفاوت‌های اساسی با کلاس بزرگسالان دارد. از نظر برخی از استادان با تجربه آمـوزش پیانو کودکان بهتر است این دوره، در قالب کلاس‌های گروهی برگزار شود. و از نظر برخی دیگر برگزاری کلاس آموزش پیانو کودکان بصورت خصوصی موثرتر است.
در کلاس‌ پیانو کودکان با اصول پیانو و نت‌های ابتدایی آشنا می‌شوند. استاد آموزش پیانو کودکان در مرحله اول، باید به کودکان نحوه نشستن صحیح جلوی پیانو و قرارگیری دست‌ها و انگشتان را آموزش دهد. سپس، به کودکان یاد داده می‌شود که چگونه نت‌ها را بخوانند و با استفاده از انگشتان خود روی کلاویه‌ها بزنند.
در این مرحله از آموزش پیانو کودکان می‌توانند از نت‌های ساده و قطعات موسیقی مختلف برای تمرین استفاده کنند. همچنین اساتید آموزش پیانو کـودکان می‌توانند از بازی‌های تعاملی و تمرینات تقویتی برای تقویت:

  • تمرکز
  • هماهنگی
  • حافظه

کودکان استفاده کنند.

به طور کلی، آمـوزش پیانو کودکان نیازمند صبر و تمرین مداوم است و با تلاش و تمرین مستمر، کودکان می‌توانند به تسلط بر پیانو برسند.

آموزش پیـانو برای کودکان در مرکز تصویرگران پویااندیش به زبانی ساده و مناسب با سن هنرجویان عزیز، برگزار می‌شود. مباحث این کلاس پیانو کودک در تهران به گونه‌ای تدوین شده است تا علاقه و استعداد فرزندان شما به درستی رشد و پرورش پیدا کند.

اهمیت آموزش پـیانو به کودکان

تاثیر شگفت‌انگیز هنر بر سلامت روح و روان انسان بر هیچ کس پوشیده نیست. اگر شما از آن دسته والدینی هستید که دغدغه رشد و پرورش استعدادهای فرزند خود، در بهترین حالت و مسیر، را دارید، باید به این نکته توجه کنید که بهترین زمان برای یاد گرفتن موسیقی و بهره مندی از تاثیرات مهم آن، سنین کودکی است.
یاد گرفتن هنری مثل نواختن پیانو و شرکت در دوره آمـوزش پیانو کودکان فرزند شما را از لحاظ:

  • شخصیتی
  • اجتماعی
  • فکری
  • توسعه فردی

رشد خواهد داد.

مزایای آموزش پیانو به کودکـان

شرکت در دوره پیانو کودکان مزایای زیادی برای فرزند دلبند شما دارد. در ادامه به بخشی از این مزایا اشاره می‌کنیم:

تقویت تمرکز

آموزش پـیانو کودکان نیازمند تمرکز و توجه به جزئیات است. شرکت در کلاس پیانو کودکان به فرزند شما کمک می‌کند تا بتواند تمرکز خود را تقویت کند و بر روی یک موضوع متمرکز شود.

توسعه هوش

یادگیری پیانو، منطق و هماهنگی را تقویت می‌کند. این فرایند به بچه‌هایی که در دوره آموزش پیانو کودکـان شرکت می‌کنند، کمک می‌کند تا الگوهای مختلف را بشناسند و رابطه بین نت‌ها و آکوردها را درک کنند.

تقویت حافظه

یادگیری قطعات موسیقی و تمرین آن‌ها به کودکان کمک می‌کند تا حافظه خود را تقویت کنند. با شرکت در کلاس پیانو کودکان آن‌ها باید نت‌ها و آکوردها را به یاد بسپارند و درست اجرا کنند.

تقویت هماهنگی

 دوره آمـوزش پیانو کودکان هماهنگی بین دست‌ها و انگشتان را تقویت می‌کند. کودکان باید دست‌های خود را به صورت همزمان و هماهنگ حرکت دهند تا بتوانند قطعات موسیقی را به درستی اجرا کنند.

تسلط بر استرس

 آموزش پیانو ممکن است چالش‌هایی را برای کودکان ایجاد کند، اما با تمرین و تلاش مستمر، آن‌ها یاد می‌گیرند با استرس و فشارهای مختلف کنار بیایند و به خود اعتماد بیشتری پیدا کنند.

افزایش خلاقیت

 آموزش پیانو ، خلاقیت کودک را تحریک می‌کند. آن‌ها می‌توانند در دوره پیانو کودکان قطعات موسیقی را ترکیب کنند و یا به اجرای شخصی خود بپردازند.

افزایش اعتماد به نفس

 با تسلط بر پیانو و بهبود مهارت‌های موسیقی، کودکان به خود اعتماد بیشتری پیدا می‌کنند. این اعتماد به نفس می‌تواند به سایر جوانب زندگی کودکان هم انتقال یابد.
آمارها نشان می‌دهند بچه‌هایی که در دوره آموزش پیانو کودکان شرکت کرده و توانایی نواختن قطعه‌ای را دارند، از اعتماد به نفس بیشتری نسبت به سایر کودان برخوردارند.

لذت بردن از موسیقی

 شرکت در کلاس پیانو برای کودکان این امکان را به بچه‌ها می‌دهد تا از لحظات لذت‌بخشی که در حین نواختن پیانو تجربه می‌کنند، لذت ببرند.
به طور کلی، شرکت در کلاس آموزش پیانو کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های:

  • موسیقی
  • تمرکز
  • هماهنگی
  • خلاقیت

خود را تقویت کنند و بهبود عملکرد شناختی و اجتماعی خود را بیشتر کنند.

اجرای قطعه نوروز

 

برچسب ها: بدون برچسب

افزودن دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *