آموزش-موسیقی-به-کودکان-3

آموزش موسیقی کودکان در تبریز

آموزش موسیقی کودکان در تبریز

تجربه نشان داده است کسانی که از کودکی یادگیری موسیقی را آغاز کرده‌اند. نتایج به مراتب بهتری نسبت به دیگران گرفته‌اند. بسیاری از والدین به دنبال بهترین سال شروع یادگیری موسیقی برای کودکان‌ شان هستند. و برخی از آن‌ها اصلا نمی‌ دانند که موسیقی کودکان از کجا باید شروع شود. در این مقاله به صورت کامل آموزش موسیقی کودکان در تبریز و جزییات مهم آن را بررسی می نماییم.

بسیاری از کودکان و حتی والدین به دنبال راهی برای یادگیری موسیقی کودکان در تبریز می باشند. اما تنوع روش‌ های آموزشی یک سردرگمی خاصی برای کودکان و والدین به وجود آورده است. که این سردرگمی در برخی از موارد باعث کنار رفتن آموزش موسیقی از برنامه روزانه کودک می‌ باشد. باید در نظر داشته باشید که بهترین سن یادگیری موسیقی کودکان به طور کامل مشخص نشده است. اما به طور کلی اگر خود کودک علاقه به یادگیری موسیقی داشت بهتر است از ۵ ـ ۶ سالگی آموزش‌های اولیه موسیقی آغاز گردد. البته ممکن است کودک شما به موسیقی علاقه‌ ی چندانی نشان ندهد. و حتی در زمان آموزش موسیقی ناراحت و کسل به نظر برسد. در این صورت می‌ توانید به مشاوران کودک مراجعه نمایید. تا با روش‌ های روان‌ شناسی مشکل‌ یابی نمایند. در ادامه این مطلب توضیحاتی در مورد آموزش موسیقی کودک اشاره خواهیم کرد.

نکاتی که قبل از فرستادن کودکان به کلاس موسیقی باید دقت کنید

  •  قبل از اقدام به ثبت نام در کلاس موسیقی اول میزان علاقه فرزندتان به موسیقی را بررسی نمایید. و از آمادگی کودکتان برای شرکت در کلاس مطمئن شوید. کودکتان را با موسیقی و صدای ساز های مختلف آشنا کرده. و ببینید به کدام ساز علاقه بیشتری نشان می دهد.
  •  به سن کودکتان نیز توجه نمایید. یاد گیری موسیقی از سن 5 سالگی هم می تواند شروع شود. اما این که در هر سنی چگونه شروع شود. و چه سازی مناسب تر است، نیاز به دقت دارد.
  •  مکان مناسب و نحوه کلاس موسیقی که برای کودکتان مناسب تر است، انتخاب کنید کلاس موسیقی می تواند در منزل شما یا در آموزشگاه یا به صورت آموزش آنلاین موسیقی باشد.
  •  همیاری والدین در فرایند یادگیری موسیقی کمک بسزایی می کند. میزان پیشرفت کودکتان را بررسی کنید. در هنگام تمرین کردن در منزل با بچه ها همراه شوید. و همیشه به آن ها انگیزه بدهید. و تشویقشان کنید بسیاری از نوابغ موسیقی نیز با کمک و تشویق بزرگ تر ها از بچگی به موفقیت در آینده رسیدند.

آموزش-موسیقی-به-کودکان-2

کلاس آنلاین و حضوری برای آموزش موسیقی

در کلاس‌ های حضوری زمان زیادی صرف رفت و آمد شما و استاد می‌ گردد. در صورتی که برای شرکت در کلاس‌ های آنلاین می‌ توانید در کم تر از یک دقیقه در کلاس حاضر شوید. از طرفی هزینه کلاس‌ های آنلاین هم نسبت به هزینه کلاس‌ های حضوری بسیار کم تر است. چرا که در کلاس‌ های آنلاین بسیاری از هزینه‌ های جاری مانند هزینه اجاره کلاس حذف می شود. و شما هیچ هزینه‌ای جز حق‌ الزحمه استاد پرداخت نمی‌ نمایید. کلاس‌ های آنلاین موسیقی کودک به طور کلی ۴ ویژگی مهم را دارا هستند که در ادامه آن‌ ها را بررسی خواهیم کرد:

 امکان مشاهده فیلم در هر زمان

تمامی جلسات آموزش موسیقی کودک در پنل کاربری شما به صورت ضبط شده موجود هستند. و اگر کودک شما مباحث را به صورت کامل متوجه نشود. می‌ توانید مباحث را به صورت مجدد به کودک نشان دهید.

قیمت مناسب کلاس‌های آنلاین

کلاس‌ های آنلاین قیمت کمتری دارند. چرا که هزینه‌ هایی مانند هزینه اجاره کلاس حذف می‌ شود و از طرفی استاد هم وقت کم تری برای کلاس ارائه می کند. هزینه کلاس‌ های آنلاین تا ۵۰ درصد کمتر از کلاس‌های حضوری می باشد.

تمرینات مشخص بعد از هر جلسه

کودک شما بعد از هر جلسه تمرین‌های مشخصی دریافت می‌کند که باعث می‌شود پیشرفت بیش‌تری در موسیقی داشته باشد. البته باید در نظر داشته باشید که این تمرین‌ها در جلسات اول شاید بسیار ساده باشد اما به هر صورت کمک می‌کند تا این آموزش تسهیل شود.

صرفه جویی در زمان

کلاس‌ های آنلاین زمان کم تری را نیاز دارند. چرا که زمان رفت و آمد حذف می‌ شود. اما برای کلاس‌ های حضوری باید زمان زیادی را صرف رفت و آمد کنید.

فضای آموزشی مناسب و آموزشگاه موسیقی کودک در تبریز

یک آموزشگاه موفق برای هنرجویان خود بایستی فضایی را آماده نماید که منطبق با حال و هوای موسیقی و ساز باشد. چنین فضایی موجب می‌ شود. که هنرجویان اشتیاق و ذوق بیشتری برای یادگیری موسیقی داشته باشند و سریع‌ تر پیشرفت نمایند.

آموزش موسیقی به کودکان

آموزش موسیقی به کودکان در تبریز خیلی جدی گرفته نمی شود. بستر مناسبی برای افراد محیا نمی گردد. و این امر باعث می شود که کودکان ما حتی اگر استعداد فوق العاده ای در این زمینه داشته باشند. و نتوانند آن را به درستی شکوفا نمایند.

مقایسه با روش های سنتی آموزش موسیقی کودک در تبریز

در روش های سنتی آموزش ها اغلب به صورت انفرادی می باشد. و قابلیت استفاده از فعالیت های گروهی و افزایش و تعامل کودکان با یکدیگر کم می باشد.
در روش های قدیمی تر به دلیل رسمی بودن کلاس های موسیقی و سخت بودن شروع آموزش کودکان، امکان انگیزه و اشتیاق در کلاس و لذت بردن از تمرین موسیقی کم تر است.
این متد ها بر مبنای یک مسیر وفرایند آموزشی بری کودکان پیش می رود که کودکان را در طول مسیر یادگیری موسیقی همراهی می کند .
بر خلاف روش های سنتی، در این روش ها نقش والدین و تاثیر گذاری آن ها بر یادگیری کودکان بیشتر می باشد. که باعث انگیزه بیشتر کودکان در خارج از کلاس و محیط منزل برای تمرین موسیقی می شود.

هزینه کلاس موسیقی کودکان در تبریز

هزینه کلاس موسیقی کودکان بر اساس کیفیت استاد و نوع کلاس مشخص می‌ شود. همان طور که گفته شد کلاس‌ های آنلاین قیمت کم تری نسبت به کلاس‌ های حضوری دارند. اما عامل دیگر در تعیین هزینه کلاس‌ های آموزش موسیقی کودکان در تبریز مدرس است. معمولا برای شرکت در کلاس های اساتید با تجربه موسیقی کودکان هزینه بیشتری نسبت به دیگر اساتید پرداخت کنید.

آموزش-موسیقی-به-کودکان

تشخیص بهترین سن برای آموزش موسیقی به کودکان در تبریز

این مورد بستگی به نوع ساز انتخابی دارد:

  • پیانو
  • ساز زهی
  • سازهای بادی
  • ساز مضرابی

پیانو

کودک شما باید توانایی ایستادن را داشته باشد.  یا حداقل قدرت فشار دادن کلاویه‌ها و همچنین تسلط بر آن ها را داشته باشد.

سازهای زهی

ویلن سازی است که قبل از سن شش سالگی برای یادگیری کودکان پیشنهاد نمی شود. چون یکی از سخت ترین سازها برای یادگیری آموزش موسیقی کودک می باشد. و باعث ناامیدی کودک شما می شود. و البته از نظر اندازه مناسب فرزند شما نیست.

سازهای بادی به جز فلوت

سعی کنید کودک شما زمانی شروع به یادگیری و آموزش موسیقی کودکان در تبریز نماید. که قدرت دمیدن در ساز را داشته باشد. و دندان‌ هایش به صورت کامل رشد کرده باشد. که اختلال در نواختن ساز مورد نظر ایجاد نگردد. و البته دقت شود که از نظر اندازه مناسب فرزند شما باشد.

ساز مضرابی

سازهایی هستند که مثل گیتار و سه تار برای کودکان زیر 8 سال توصیه نمی شود. چون امکان آسیب به انگشتان دست کودک شما را بالا می برد.

نکته قابل توجه آموزش موسیقی کودکان در تبریز

توجه داشته باشید که مهارت‌ های خوانندگی برای نوجوانان زیر 15 سال توصیه نمی شود. زیرا صدای آن ها به بلوغ کامل نرسیده است. و البته اگر خوانندگی به صورت گروه‌های دسته جمعی برگزار شود حتی در کودکان زیر 3 سال هم به شدت علاقه‌ مندی ایجاد می‌ کند.

تمرین گروهی برای آمادگی قبل از کنسرت

یک پاسخ

افزودن دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *