نکات-آموزش-گیتار

نکات مهم در مورد آموزش گیتار

نکات شروع و آموزش گیتار

کسانی که با موسیقی ارتباط برقرار می کنند. وارد دنیای دیگری می شوند. با ورود به این دنیا از تاثیرات موسیقی در زندگی بهرمند می گردند. و هنگامی که به دنیایی با نام موسیقی آشنا می شوند. آموزش گیتار بخشی از این دنیای موسیقی است. و به نکات آموزش گیتار حتما بایستی توجه داشته باشید.

زمانی که هر سازی فرا میگیرید این شما هستـید که سکوت می کنید. و این ساز اسـت که واسطه بین شما و دنیای دیگـری می شود. در این مقاله نکات مهمی در مورد شروع آموزش گیتار و چگونه اصول نواختن را رعایت کنیم تا بتوانیم به طرز صحیح گیتارنوازی، عادت کنیم. گیتار، سازی است که با یادگیری آن می توانید در سبک های مختلفی یاد بگیرید، فعالیت و آهنگسازی کنید.

یادگیری گیتار چقدر طول می کشد

این یکی از رایج ترین سوال هایی می باشد. که نوازندگان مبتدی مطرح می کنند. این سوال هیچگونه جواب قطعی وجود ندارد. و به عوامل گوناگونی بستگی دارد. ممکن است بعضی از افراد در طول چند سال تبدیل به یک نوازنده فوق حرفه ای شوند. و برای عده ای دیگر سال ها زمان ببرد تا حتی یک نوازنده متوسط تبدیل شوند.

 

آناتومی گیتار

  • سیم های گیتار

 گیتار از 6 سیم تشکیل شده است که سیم های سه گانه پایین از جنس نایلون و سیم های سه گانه بالا از جنس فنری می باشد.

  • فرت ها

فرت ها موجب می شوند شما نت های متفاوتی را بنوازید. فرت ها بر روی گردن گـیتار قرار دارند.

  • گیره های کوک

 با استفاده از گیره کوک می توانید گیتار خود را کوک کنید، گیره کوک در بالای گردن گیتار قرار دارد.

  • دهانه صدا

 دهانه صدا موجب بلندتر پخش شدن صدای گیتار می شود.

نکات-آموزش-گیتار

نکات مهم آموزش گیتار

گیتاری انتخاب کنید که مناسبتان باشد

این یکی از  نکات آموزش گیتار است که برای شروع یادگیری گیتار لازم است. به یاد داشته باشید زمانی که تازه آغاز به یادگیری گیتار می کنید. بایستی سازی را انتخاب نمایید. که بتواند به شما در یادگیری اصول اولیه نواختن گیتار یاری نماید. گیتاری بخرید که بتوانید به طور مرتب با آن تمرین نمایید. سرعت کارتان با آن بالا باشد. و بتوانید تکنیک های نواختن گیتار را با سرعت بیشتری روی آن پیاده نمایید.

سبک و تکنیک مناسبتان را انتخاب کنید

اگر تنها قرار باشد از تکنیک فینگر استایل استفاده کنید این مورد درباره شما صدق نمی کند؛ اما چنانچه باید روش های گوناگون گیتار زدن را یاد بگیرید. باید با تکنیک ها و سبک های گوناگون آشنا شوید. این کار قادر است مهارت شما در نواختن گیتار را افزایش بدهد.

تیونر گیتار بخرید

مورد دیگری که برای همه گیتاریست ها وجود دارد. و بیشتر از همه برای مبتدیان این رشته ضروری است، تیونر گیتار است که ارزان قیمت هم است. اگر سازتان کوک نباشد حتی زمانی که درست و اصولی هم بنوازید باز هم به نتیجه دلخواه نخواهید رسید.

به عنوان یک گیتاریست مبتدی، متوجه شدن اینکه خودتان اشتباه می نوازید. یا به دلیل کوک نبودن ساز صدای ایجاد شده هماهنگ به نظر نمی رسد برای شما سخت است.

به اصول اولیه آموزش گیتار توجه کنید

تمرین و تسلط در مهارت‌ های اصلی زیر ساختی نواختن گیتار و یادگیری آن ها به روش صحیح برای گیتاریست خوب و حرفه ای شدن نیاز است. هیچ وقت نمی توانید مهارت های اصلی را خیلی زیاد تمرین کنید و تضمین نمایید که چون از ابتدا آنها را به خوبی آموخته اید در آینده با دردسرهای زیادی رویرو نمی شوید. و با سرعت زیادی پیشرفت خواهید کرد.

ابتدا آکوردهای اصلی را یاد بگیرید

یکی از نکات مهم و اصلی آموزش گیتار بعضی از افراد بر این معتقدند که این کار اشتباه است. اما اگر آکوردهای اصلی را یاد بگیرید. و بتوانید چند ترانه را اجرا نمایید. به یادگیری بیشتر علاقه‌ مند می شوید. هدف مهم تلاش جهت پیشرفت در نواختن است. زمانی که از نواختن خسته شوید هیچ چیز یاد نمی آموزید.

موسیقی کانتری از ۳ آکورد و حقیقت تشکیل شده است. این ۳ آکورد را انتخاب کنید. و به دنبال ترانه هایی بروید که فقط با این سه آکورد نواخته می شوند. آکورد های A-D ( لا- رِ) و E ( می) برای شروع خوب هستند. سپس ترکیب G-C ( سل- دو) و D( رِ) را امتحان کنید. به منظور اینکه شانس یادگیری ترانه های زیادی را داشته باشید آشنایی با این آکوردها کافی می باشد. اگر در حال یادگیری ترانه های واقعی هستید یادگیری آکوردهای اصلی موجب حفظ انگیزه شما می شود.

نکات-آموزش-گیتار

 آکوردهای سخت را تمرین کنید

با اسنفاده همیشگی از یک سری آکوردهایی که از قبل به آنها مسلط شده‌ اید، در آخر دچار مشکل می‌ شوید. همیشه خود را با آکوردهای جدید به چالش بکشید و به جای اینکه با آکوردهای آسان بازی نمایید. وقت خود را صرف یادگیری آکوردهای سخت نمایید. به یاد داشته باشید، بعضی از بزرگان گیتار نوازی در همه ی دوران (از جمله بیتلز) از انواع آکوردها به کار می بردند تا صداهای متمایزی را از گیتار خارج نمایند.

ایستاده تمرین کنید

این یکی از بهترین نکات برای تمرین گیتار می باشد. ایستادن در طی  تمرین به شما کمک خواهد عادت نگاه کردن به انگشتان دست خود را در حین نوازندگی ترک نمایید. به این دلیل که برای شما دشوار تر می باشد که در حالت ایستاده به انگشتان دستان خود نگاه کنید. همینطور اگر می‌ خواهید در آینده در گروه‌های موسیقی بنوازید، نواختن در حالت ایستاده الزامی‌ می باشد. در نتیجه این نکته مهم و اساسی را همیشه در نظر بگیرید.

کاور کردن را بیاموزید

یادگیری کاور کردن آهنگ‌ های گوناگون خیلی سرگرم‌ کننده می باشد. شاید لذت بخش‌ ترین کاری که یک گیتاریست در هگام یادگیری نوازندگی گیتار انجام می‌ دهد همین کاور کردن و یا همان زدن آهنگ‌ های دیگر با گیتار می باشد. این کار به شما یاری می نماید تا با عناصری که در خلق آهنگ‌ های مورد علاقه شما به کار رفته‌ است آشنا شوید.

کاور کردن همچنین به شما یاد خواهد داد که چگونه بر پیشرفت آکوردها، الگوهای ضربه زدن مسلط شوید. علاوه بر همه این‌ ها، جهت ایجاد انگیزه در شما عالی می باشد و توانایی نواختن آهنگ‌ هایی که همیشه آرزوی نواختن آن را داشتید را به شما خواهد داد.

برای آموزش گیتار روزانه چقدر باید تمرین نمایید

اگر قبلا تجربه نواختن ساز گیتار را نداشته اید بایستی بدانید که یادگیری روش نواختن گیتار مثل یادگیری صحبت کردن یا راه رفتن است. جهت نواختن گیتار نیاز است حرکات جدید انگشتان دست ها را بیاموزید. ماهیچه های انگشتان دست ویژگی هایی هستند. که شما هرگز از آن ها خبر نداشتید. سرعت آموزش این حرکات جدید به درصد تمرین شما بستگی دارد. به این دلیل که اگر مبتدی هستید بایستی تمرین مداوم و روزانه داشته باشید.

زمانی که روزانه ۱۵ دقیقه تمرین داشته باشید. طی 2 هفته متوجه تغییرات مهارت انگشت گذاری در طی تمرینات خواهید شد. حال اگر به جای روزی ۱۵ دقیقه، هفته ای ۱۵ دقیقه تمرین داشته باشید این زمان خیلی بیشتر طول خواهد کشید. از طرفی تمرین بیش از حد روزانه در ابتدا ممکن است دلیل آسیب به مفاصل انگشتان شود. و شما را چند روز از تمرین های گیتار دور نگه دارد.

اجرای کنسرت تابستان ۹۸

افزودن دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *