آموزش گیتار به کودکان در تبریز

آموزش گیتار به کودکان در تبریز

راهنمایی‌ آموزش گیتار به کودکان در تبریز

آموزش گیتار به کودکان در تبریز در سنین پایین، درک بهتر کودکان از موسیقی را امکان‌ پذیر می‌ کند. به‌ علاوه، ابزاری جهت بروز خلاقیت در اختیار کودکان قرار می دهد, که در باقی زندگی به کمک آن ها خواهد آمد. موسیقی زبانی منحصربه‌فرد است. طبق تحقیقات، آموزش نواختن سازها، به توسعه نیمه چپ مغز کمک می‌ کند که مسئول فراگیری زبان است.

حتما می‌ دانید که متقاعد کردن کودکان به کاری مفید اما غیر مفرح می‌ تواند چالشی بزرگ باشد. هنگام آموختن گیتار به کودکان، همین امر دلیل کافی می باشد. تا سعی کنید آموزش را هرچه لذت‌ بخش‌ تر پیش ببرید. اگر آموزش گیتار به فرآیندی لذت‌ بخش تبدیل گردد. این کار دیگر برای کودک ناخوشایند و از سر اجبار نخواهد بود. بلکه کاری است که خود او مشتاقانه آن را پیگیری و تمرین خواهد کرد.

یک سرگرمی مفید برای بچه‌ ها

اگر به‌ عنوان فردی ۲۴ ساله بدون فرزند، فکر کنید برای فهم تاثیر آموزش ساز بر روی کودکان، بیش‌ از حد جوان هستم. از سوی دیگر، روشن است که نمی‌ توانم از نقطه نظر یک پدر به این مسئله بپردازم. اما در عوض، من می‌ توانم خود را به‌ جای یک هنرآموز فرض کنم. چون زمان زیادی از دوره هنرآموزی من نگذشته است.

درباره آموزش گیتار به کودکان تحقیق کنید

آموزش نواختن آکوردها یکی از قسمت های اساسی آموزش گیتار می باشد. برای کودکان فراگیری آکوردهای کامل بوسیله دو یا سه انگشت میتواند دشوار باشد. از آن جا که کودکان دست های کوچکی دارند، امکان دارد در زمان تلاش برای نواختن یک آکورد، انگشتهای آن ها با سایر سیمهای برخورد نموده و صدای آن ها را خفه نماید و این امر می‌ تواند برای آنها کلافه‌ کننده باشد.

اگرچه این آکوردهای تک‌انگشتی صدای آکورد کامل را شبیه‌ سازی نمی‌ کنند، ولی فرا گرفتن آن ها میتواند حس دستاوردی بزرگ را به کودک القا نماید و تجربه آموزش را برای آن ها دلپذیرتر سازد. بعد از فراگیری آکوردهای ساده‌ شده، کودک می‌ تواند رفته‌ رفته نواختن نوع کامل آکوردها را بیاموزد.

گیتار-برای-کودکان

چند روش برای تبدیل کردن آموزش گیتار به کاری جذاب و مفرح برای کودکان

  • با کودکان صبور باشید.
  • در خانه به‌طور مداوم موسیقی پخش نمایید. تا در کودک شوق ایجاد شود.
  • گیتار را جلوی چشم بگذارید تا ساز زدن و تمرین کردن را از یاد نبرند.
  • به جای نتیجه، تلاش کودک را تشویق نموده و رشد را هدف قرار دهید.

انتخاب گیتار مناسب برای کودکان

اولین قدم برای یادگیری، تهیه یک گیتار مناسب می باشد. گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد بنابراین شاید لازم باشد کمی تحقیق کنید. گیتار های آکوستیک معمولاً ساز هایی هستند. که برای افراد مبتدی بسیار مناسب می باشند. قطعا شما هم می خواهید از مناسب بودن اندازه گیتاری که کودک تان استفاده خواهد کرد، مطمئن شوید.

در این بخش اندازه کلی به گیتار ها متناسب با سن کودکان اشاره خواهیم کرد:

  • سنین 4-6: 76 سانتی متر
  • سن 6-9: 86 سانتی متر
  • سنین 9-12: 91 سانتی متر
  • بالاتر از 12 سال: 101 سانتی متر (سایز کنسرت)

ما سه مارک گیتار زیر را برای کودکان پیشنهاد می کنیم:

  • استگ مدل C440 (ششصد هزار تومان- برای افراد مبتدی)
  •  مدل یاماها C40 (یک میلیون و چهارصد- برای افراد مبتدی)
  • مدل یاماها C70 (یک میلیون و هشتصد-برای افراد مبتدی)

ساده ترین روش آموزش گیتار به کودکان در تبریز

ساده ترین روش برای آموزش، استفاده از پکیج آموزش تصویری زیر است که حتما قبل از فرستادن کودک به کلاس، یا حین کلاس رفتن او بهتر است برای وی تهیه نمایید. هم زبانی ساده و شاد دارد. و هم به زبان کاملا ساده به کودک گیتار را می آموزد.

ایجاد صدا با کف دست را تمرین کنید

ایجاد صدا با کف دست در نوازندگی گیتار یک مهارت بسیار مؤثر است و می‌ تواند به ریتم نوازندگی شما کمک کند. این فن بر روی هر دو نوع گیتار برقی و آکوستیک قابل استفاده است، اما در گیتارهای برقی بیشتر متداول است.

برای خاموش کردن صدا، کاف دست را با قرار دادن کناره آن روی سیم‌های گیتار در حین نوازندگی به کار می‌بریم. دست شما باید سیم‌ها را نزدیک پل لمس کند و فشاری کم و سبک داشته باشد تا سیم‌ ها بتوانند همچنان ارتعاش داشته باشند. با این کار، یک صدای ضعیف یا خاموش تولید می‌ شود اما نت‌ها همچنان قابل شنیدن هستند. در صورتی که هنگام خاموش کردن کف دست هیچ صدایی نشنوید، دو دلیل ممکن است وجود داشته باشد: یا فشار زیادی روی سیم‌ ها وارد می‌ کنید، یا به اندازه کافی نزدیک به پل نیستید.

به طور خلاصه، استفاده از کف دست برای ایجاد صدا در نوازندگی گیتار یک تکنیک مهم است که به شما امکان می‌ دهد صدای خاموش یا ضعیفی را تولید کنید تا نت‌ها همچنان قابل شنیدن باشند. برای دستیابی به نتایج بهتر، حتماً فشار کف دست را کم و سبک نگه داشته و نزدیکی آن به پل را رعایت کنید.

گیتار-کودکان-3

آموزش آکورد های فوق العاده آسان

آکورد چیست؟

چند سیم است که هم زمان با هم به جای یک سیم نواخته می شوند. آکورد هایی هستند که مایلیم در درس های گیتار مخصوص کودکان آن ها را آموزش دهیم. این آکورد ها مناسب انگشتان کوچک و ظریف هستند. حالا بهتر است آکورد G که تنها به یک انگشت نیاز دارد را امتحان کنیم.

سیمی که میفشاریم نازک ترین سیم یا همان E زیر، در فرت سوم می باشد. دو تا از ضخیم ترین سیم ها یعنی E بم و A هستند. این یعنی نباید به آنها ضربه بزنید. پس حالا آکورد G را بنوازید. اگر با ضربه نزدن به این سیم ها مشکل دارید، توصیه ما این است که:

آرام تر ضربه بزنید. نیازی نیست به سیم ها محکم ضربه بزنید. یک ضربه آرام هم همان کار را انجام می دهد و موجب می شود در زمان نواختن کنترل بیشتری روی گیتار داشته باشید.

کتاب آموزش گیتار به کودکان در تبریز

کتاب‌ های گیتار می‌ توانند الهام‌ بخش خوبی برای آموزش گیتار باشند. نگاهی به خلاصه و ساختار کتاب‌ های گوناگون به شما ایده خوبی می‌ دهد که چگونه می‌ توانید دوره آموزشی گیتار دوستدار کودک را طراحی نمایید. همچنین میتوان از آموزش های گیتار خود با یک کتاب پشتیبانی نمود یا آن را بعنوان کتاب تمرین در خانه توصیه نمود.

مزایای آموزش گیتار به کودکان در تبریز

  • آموزش گیتار به کودکان در تبریز باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. هرچه کودک شما بیشتر تمرین کند ، اعتماد به نفس او افزایش می یابد. نه فقط به عنوان نوازنده گیتار ، بلکه در همه ابعاد زندگی هنگامی که فرزند شما گیتار را آموخت، ممکن است سراغ ساز جدیدی برود. یا شاید ورزش جدیدی را امتحان کنید. مهم نیست که آن ها چه کاری انجام می دهند. یادگیری یک ابزار می تواند باعث افزایش اعتماد به نفس و کمک به رشد ذهن باز برای آزمایش چیزهای جدید شود.
  • ایجاد تمرکز، نواختن گیتار شامل موارد مختلف و همزمان است. هنگام یادگیری ، کودک شما می آموزد که چگونه بسیاری از کارها را همزمان انجام دهد. از جمله خواندن موسیقی، قرارگیری انگشت، صدا، ریتم و… هر چه کودک بیشتر تمرین کند. تمرکز بیشتری نیز دارد.
  • بهبود حافظه، هنگام یادگیری یک ساز موسیقی ، سمت چپ مغز درگیر می شود و این قسمت از مغز اساساً می تواند به کودک شما کمک کند تا چیزهایی را خیلی راحت تر از کودکی در سن خود که ساز نمی نوازد ، به یاد بیاورد.
  • آرامش را فراهم می کند. محققان بر این باورند که انواع خاصی از موسیقی می تواند اثر آرام بخشی داشته باشد. و با کاهش ضربان قلب به آرامش کمک کند. صدای یک گیتار که به خوبی پخش می شود. می تواند به طور استثنایی آرامش بخش باشد.
  • توسعه مهارت های اجتماعی و کار گروهی، اجازه دادن به کودکان برای شرکت در کلاس گیتار با گروهی از همسالان خود به آنها امکان می دهد. تا بیاموزید. که چگونه با دیگران برای ایجاد یک صدا کار کنند. این برای بهبود کار تیمی و مهارت های اجتماعی فوق العاده است.

اجرای کنسرت تابستان 98

برچسب ها: بدون برچسب

افزودن دیدگاه

Your email address will not be published. Required fields are marked *